sexta-feira, julho 20, 2007

Un pontés na Antártida

Un descoñecido para a grande maioría dos habitantes das Pontes, Jerónimo López Martínez, un pontés emigrado, como tantos outros, dará hoxe ás 20:30 horas o pistoletazo oficial do inicio das festas de As Pontes. O artigo é do Diario de Ferrol:

López, pontés de nacemento, ademais dun gran alpinista, actualmente é profesor de Xeoloxía na Universidade Autónoma de Madrid e presidente do Comité Científico para a Investigación da Antártida (SCAR), un organismo non gobernamental que intenta promover e organizar a investigación que se desenvolve no continente.
Os seus logros leváronlle en 2002 a recoller, en nome da organización SCAR, o premio Príncipe de Asturias. Con todo, e a pesar de todos os seus logros, as súas raíces pontesas non se borraron e afirma sentirse aínda moi galego. Aínda que haxa trascurrido todo este tempo a verdade é que non me esquecido do meu pobo, asegura López. De pai pontés e nai ferrolá, Jerónimo López con apenas sete anos tivo que emigrar a Madrid coa súa familia pero cada verán volvía ao seu pobo a pasar a tempada estival coas súas máis achegados. Neste momento móstrase moi orgulloso de que o Concello das Pontes acordouse del para dar o pregón das festas. A verdade é que me fixo moita ilusión, pero non estou afeito dar pregóns, adoito falar noutros contextos, asegurou o científico entre risas. Para esta ocasión Jerónimo López preparou un discurso no que contará aos seus paisanos os recordos da súa infancia polas Pontes e os seus arredores.
As vistas de Galicia e da zona, O Eume e todos esas fermosas paisaxes creo que me influíron na miña paixón pola natureza e tamén no meu traballo, a xeoloxía, asegura. O científico aproveitará a viaxe para quedar cos seus familiares, tíos e curmáns cos que aínda mantén unha estreita relación, durante uns días e gozar de excursións e das festas patronais das Pontes.
Para saber máis de Jerónimo, ler entrevista en El País

Sem comentários: